Home » Lumea digitală » Care este semnificaţia ASCUNSĂ a culorilor de la smartphone-uri

Care este semnificaţia ASCUNSĂ a culorilor de la smartphone-uri

Publicat: 01.05.2017
Ca orice industrie care se respectă, brand-urile de renume nu lasă nimic la voia întâmplării atunci când este vorba despre produsele care le reprezintă, producătorii de smartphone-uri sunt foarte atenţi la dorinţele clienţilor. Şi cum culoarea şi designul sunt esenţiale în acest caz, este de înţeles atenţia care li i se acordă.
 
Potrivit unui sondaj realizat în 2016, citat de Go4it, cea mai populară culoare din lume pentru smartphone-uri era negru, cu 34,63% din voturile respondenţilor. Pe locul doi s-a situat alb, cu 23,55%, iar pe trei cyan cu 8%.

Totuşi, mulţi mari producători nu ţin cont neaparat de aceste sondaje atunci când lansează noi dispozitive, ci sunt mai atenţi mai degrabă la mesajul pe care îl transmite o anumită culoare sau nuaunţă. De exemplu, Samsung Galaxy S8 este disponibil în variantele: negru, argintiu, gri, albastru şi auriu. Apple iPhone 7 este disponibil în culorile: negru (două nuanţe), roşu, argintiu, auriu, aur roz şi roşu.

Potrivit psihologilor, doar în 20% dintre cazurile în care trebuie să alegem culori facem acest lucru conştient. În restul cazurilor dictează subconştientul. De aceea, în topurile care arată cele mai importante caracteristici la smartphone-uri pentru utilizatori, culoarea iese de obicei pe ultimele locuri. 

 
Ghidul emoţiilor transmise de culorile folosite de marile companii pentru logo-uri
 
Vezi AICI ce spune culoarea smartphone-ului despre tine

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase